З 2011 г. Белтэлекам па ўсёй тэрыторыі Рэспублікі Беларусь праводзіць мадэрнізацыю сетак абаненцкага доступу. Сутнасць мадэрнізацыі заключаецца ў замене медных абаненцкіх ліній на валаконна-аптычныя, якія будуюцца па тэхналогіі GPON (Gigabit Passive optical network - пасіўнай аптычнай сеткі).
Асноўная вартасць сеткі GPON - забеспячэнне высокіх хуткасцяў перадачы дадзеных і шырокага набору адначасова аказваемых паслуг (напрыклад - доступ у інтэрнэт з хуткасцю загрузкі дадзеных абанентам да 100 Мбіт / с і вышэй, а таксама адначасовае прагляд тэлевізійных каналаў у фармаце высокай якасці (HD) на некалькіх тэлевізарах ці іншых прыладах).
Што адбываецца пры мадэрнізацыі сеткі?
Замена камунікацый (праводкі) усярэдзіне пад'езда і кватэр з меднай на оптавалакновыя (да разеткі) і ўстаноўка ў кватэры спецыяльнай аптычнай разеткі. Для атрымання абанентам паслуг электрасувязі Белтэлекам прадастаўляе ў карыстанне без збірання платы аптычны мадэм (у рамках заключанага абаненцкага дагавора).
Мал.1 Схема арганізацыі паслуг на медных лініях сувязі да мадэрнізацыі сеткі
Мал.2 Схема арганізацыі паслуг на валаконна-аптычных лініях сувязі
Як абаненту стане вядома аб правядзенні мадэрнізацыі?
1. Кожнаму абаненту «Белтэлекам» загадзя накіроўваецца інфармацыйны ліст аб мадэрнізацыі сеткі абаненцкага доступу, якая павінна праводзіцца па канкрэтным адрасе.
2. Будаўніча-мантажныя работы па замене сетак сувязі ажыццяўляе падрадная будаўнічая арганізацыя. У кожным пад'ездзе падрадная арганізацыя абавязана размясціць наступную інфармацыю: аб перыядзе часу, калі будуць праводзіцца работы, кантактныя тэлефоны кіраўніка падраднай арганізацыі і адказнай асобы.
3. Не менш чым за 30 каляндарных дзён да планаванай здачы падраднай арганізацыяй сеткі GPON ў доме, «Белтэлекам» накіроўвае ў адрас абанента Паведамленне аб замене нумара з апісаннем працэдуры афармлення абаненцкіх дагавораў.
Мадэрнізацыя сеткі платная ці бясплатная для абанента?
Пракладка оптавалакновага кабеля, устаноўка абаненцкай аптычнай разеткі, дэмантаж старой меднай абаненцкай лініі ажыццяўляюцца без аплаты як за работу, так і за пракладанне кабеля абаненцкай разводкі ў закладных прыладах, так і за вырабы і матэрыялы (кабель, раздымы, адмысловыя пластыкавыя корабы).
Увага! Пры вызначэнні месца ўстаноўкі абаненцкай аптычнай разеткі неабходна прыняць да ўвагі, што згодна з ТКП 300-2011 «Пасіўныя электрычныя сеткі.
Правілы праектавання і мантажу»:
-
устаноўка абаненцкай аптычнай разеткі ажыццяўляецца на вышыні 250-700 мм ад падлогі і на адлегласці не больш за 700 мм ад электрычнай разеткі;
-
устаноўка абаненцкай аптычнай разеткі паблізу ацяпляльных прыбораў, печаў, непасрэдна каля ўваходных дзвярэй, у неасветленых месцах, у месцах, не абароненых ад магчымых механічных пашкоджанняў, на плінтусах, падваконніках і пад імі не дапускаецца.
Мал.4. Схема ўстаноўкі аптычнага абаненцкага мадэма
Як ажыццяўляецца падлучэнне новых / аднаўленне арганізаваных раней паслуг на новай абаненцкай лініі?
Замена меднай лініі на оптавалакновых праводзіцца з заменай тэлефоннага нумара.
Увага! Згодна з п. 44. «Правіл аказання паслуг электрасувязі» «У выпадку рэканструкцыі і тэхнічнага перааснашчэння аб'ектаў электрасувязі аператарам электрасувязі можа ажыццяўляцца замена раней выдзеленых абаненцкіх нумароў без згоды абанентаў. Прычыны замены абаненцкага нумара, новы абаненцкі нумар і дата замены паведамляюцца абаненту не пазней, чым за 30 дзён да пераключэння».
Калі раней абанент афармляў паслугу «Элітны нумар», то замена нумара ажыццяўляецца з захаваннем прадастаўлення паслугі «Элітны нумар» таго ж узроўню.
Паслугі на оптавалаконнай лініі будуць даступныя толькі пасля афармлення абаненцкага дагавора паміж абанентам і «Белтэлекам» і атрымання абанентам у бясплатнае карыстанне аптычнага мадэма (абсталяванне, якім абанент карыстаўся раней, неабходна самастойна вярнуць праз Сэрвісны цэнтр «Белтэлекам»).
Аднаўленне арганізаваных раней паслуг
Калі пры правядзенні мадэрнізацыі было зменена месца ўстаноўкі абаненцкай разеткі, то, магчыма, спатрэбіцца выкарыстанне новага кабеля або змяненне схемы пракладкі існуючага кабеля для падлучэння тэлефона / кампутара / тэлевізара да аптычнага мадэма. У кожным канкрэтным выпадку магчыма спагнанне дадатковых плацяжоў:
калі патрабуецца пракладка злучальных кабеляў (UTP Cat.5E), якія выкарыстоўваліся раней, па новай схеме, у тым ліку ў закладных прыладах - спаганяецца плата па тарыфах за Дэмантаж праводкі і / або пракладанне кабеля UTP Cat.5Е.
калі для аднаўлення існуючых падлучэнняў патрабуецца пракладка і аканечванне новых кабеляў UTP Cat.5E (іншай даўжыні, якая адрозніваецца ад даўжыні злучальных шнуроў, якія ўваходзяць у камплект абсталявання) - спаганяецца плата па тарыфах Дэмантаж праводкі і / або пракладанне кабеля UTP Cat.5Е і матэрыялы (звыш устаноўленых НОРМ).
Першаснае падключэнне паслуг
Для першаснай арганізацыі падлучэнняў паслуг у памяшканні абанента, калі патрабуецца пракладка і аканечванне новых кабеляў UTP Cat.5E (іншай даўжыні, якая адрозніваецца ад даўжыні злучальных шнуроў, якія ўваходзяць у камплект абсталявання) плата па тарыфах Дэмантаж праводкі і / або пракладанне кабеля UTP Cat.5Е не спаганяецца, плата за матэрыялы спаганяецца звыш устаноўленых НОРМ.
Мал.3 Нормы на выкарыстоўваемыя матэр'ялы пры арганізацыі паслуг
НОРМЫ: Пры арганізацыі спецыялістам «Белтэлекам» у памяшканні абанента падлучэння ад мадэма да тэлефона / кампутара / тэлевізара без спагнання дадатковай аплаты прадастаўляюцца наступныя матэрыялы з разліку на 1 падлучэнне: кабель тыпу UTP - 10м., канэктар тыпу RJ - 2 шт., кораб пластыкавы - 10 м., крапёж-клямар пластыкавы - 4 шт. на 1 метр. Пры падключэнні некалькіх паслуг у разлік прымаецца агульная сумарная норма матэрыялаў на паслугі, якія падключаюцца.
Што будзе, калі па якой-небудзь прычыне абанент не забяспечыў доступ у кватэру спецыяліста для замены абаненцкай праводкі?
Калі ў перыяд правядзення мадэрнізацыі абанент не забяспечыў доступ у кватэру для правядзення работ, пры гэтым не звяртаўся ў "Белтэлекам" з адмовай ад аказання паслуг сувязі, яму накіроўваецца паўторнае апавяшчэнне (паштовым адпраўленнем з паведамленнем аб ўручэнні). Калі на працягу 30 дзён з даты атрымання паўторнага паведамлення (з паведамленнем аб ўручэнні) ад «Белтэлекам», абанент не звернецца да Аператара для ўзгаднення часу доступу ў памяшканне або не забяспечыць доступ у памяшканне, то Аператар мае права скасаваць у аднабаковым парадку дагавор / дадатак аб аказанні паслуг тэлефоннай сувязі, а таксама дагавор / дадатак на аказанне iншых паслуг электрасувязі, арганізаваных на гэтай абаненцкай лініі (у тым ліку заключаны з іншымі карыстальнікамі, якія не з'яўляюцца абанентамі тэлефоннага нумара).
Пры звароце ў будучыні такіх абанентаў за атрыманнем паслуг «Белтэлекам», пры іх арганізацыі ў поўным аб'ёме спаганяецца плата, устаноўленая тарыфамі.
Што рабіць, калі абанент адсутнічаў па ўважлівай прычыне і не змог забяспечыць доступ у кватэру?
Калі абанент прадаставіць афіцыйны дакумент, які пацвярджае немагчымасць знаходжання па месцы ўстаноўкі тэлефона (напрыклад, знаходзіўся на лячэнні ў шпіталі, у камандзіроўцы і інш.) У перыяд мадэрнізацыі сеткі, то замена абаненцкай праводкі і арганізацыі паслуг будзе праведзена «Белтэлекам» на ўмовах правядзення мадэрнізацыі сеткі (гл.вышэй).
Ці магчыма не ўстанаўліваць тэлефон у кватэры, а карыстацца толькі доступам у Інтэрнэт і тэлебачаннем?
Абаненту для карыстання паслугамі доступу ў сетку Інтэрнэт і інтэрактыўнага тэлебачання неабходная лінія, якая злучае канцавое абаненцкае абсталяванне (мадэм) з вузлом сувязі. Калі абанент адмаўляецца ад паслуг тэлефоннай сувязі, то яму будзе прапанавана выкарыстаць паслугу "Прадастаўленне ў карыстанне прамой сувязі", якая прадугледжвае штомесячныя плацяжы. Для абанентаў, якія карыстаюцца паслугамі тэлефоннай сувязі (у тым ліку ў складзе пакета паслуг), плата за лінію ўключана ў абаненцкую плату за асноўны тэлефон (пакет паслуг).
Ці магчыма пакінуць медную абаненцкую лінію?
Медная абаненцкая лінія будзе дэманціравана «Белтэлекам» у сувязі з вывадам з эксплуатацыі абсталявання АТС.
На абмежаваны перыяд часу (да моманту вываду з эксплуатацыі абсталявання АТС) для патрэб пажарна-ахоўнай сігналізацыі медная можа быць захавана (пры гэтым афармляецца тэрміновы абаненцкі дагавор платнага аказання паслугi).
Спецыяльныя прапановы для абанентаў сеткі GPON
Інтэрнэт, тэлебачанне і тэлефанія – 3 паслугі на адным асабовым рахунку - лінейка пакетаў паслуг ЯСНА – магчыма азнаёміцца
тут.
Доступ у сетку Інтэрнэт - лінейка тарыфных планаў Рэкорд – магчыма азнаёміцца
тут.
Інтэрактыўнае тэлебачанне ZALA – магчыма азнаёміцца
тут.
Інтэрнэт-тэлебачанне SMART ZALA – магчыма азнаёміцца
тут.